KBB Uzmanı Burun Estetiği Uzmanı İbaresi Kullanabilir mi?

Güncelleme Tarihi: 19 Mayıs 2023

Reklam Kurulu Kararı – Reklam Kurulu, D. 2021/1550, T. No. 313, T. 14.9.2021

Tespitler: www.X1.com adresli internet sitesinin 17.08.2021 tarihli görünümünde;

Anasayfada; “Ameliyatsız burun estetiği artık mümkün!(…)Burun estetiğinde kalite & güven(…)” şeklinde ifadelere,

“Lazerle Burun Estetiği” başlığı altında; “En çok talep edilen ve yapılan estetik ameliyatların başındadır. (…)Lazerle Burun Estetiğinin Avantajları: Daha kısa bir iyileşme döneminin olması. Büyük-ciddi bir cerrahi operasyona ihtiyaç olmadan burnun yeniden şekillendirilebilmesi(…)” şeklinde ifadelere,

“Hakkımızda” başlığı altında; hastaların tedavi öncesi ve sonrası görüntülerine yer verildiği,

https://www.X2.com/X3/ adresli internet sitesinin 17.08.2021 tarihli görünümünde; “Mr. bey K2, 2.5 yıl önce rinoplasti ve kaş kaldırma ameliyatı geçirdi, geldiğinde burnundan şikayetlerini açıkladı ve yüz özelliklerini daha iyi gösterecek bir burun istediğini söyledi. Kaş kaldırma işleminde daha güzel ve kontürlü bir görünüm elde ettik. Düşük kaşlarından kurtulmak istediğini söyledi bizde uyguladık aynı ameliyatta her iki işlemi de yaptık hastamızın sıkıntı yaşamadığı ameliyat süreci ve ameliyat sonrası çok iyi geçti. Gülüşünden ve yüz ifadesinden belli(…)Adı C… W.. olan hastam ABD ‘ den geliyor. 3.5 ay önce rinoplasti ameliyatı olduk. Daha önce başarısız bir revizyon rinoplastisi vardı ve sonra bizi tercih etti. Etnik burun olduğu için çok sayıda doktorla konuştuklarını ve ekstra revizyon olduğunu söylediler, kimsenin yapmak istemediğini, istediği görüntüye sahip olmayacağını, uyguladığımız piezo tekniği ve ultrasonik cihazlarla dediler hastamıza, istediğimiz imajı ve inceliği elde edebildik, çünkü birçok etnik burun…(…)Mr. bey K3 6 ay önce rinoplasti geçirdi. Kliniğe geldiğinde burnundan çok şikayetçi oldu. Mikrosurjik yöntemler ve ultrasonik cihazlar ile cildini incelterek yüzüne yakışan estetik amaçlı ameliyat düzenledik. Bazen sonucunu göstermek yazmaktan daha mantıklı geliyor. Ayrıca gördüğünüz gibi şeklinin tamamen ve mükemmel bir şekilde hastamızın yüzüne yakıştığını gördünüz. Çok kalın cildine müdahale ederek bu sonucu görmekten çok mutluyuz. Hastamızın memnuniyeti ve mutluluğu” şeklinde ifadeler ile birlikte hastaların tedavi öncesi ve sonrası görüntülerine yer verildiği,

https://www.X8.com/X7/, https://X4.com/X5 adresli internet sitelerinin 17.08.2021 tarihli görünümlerinde ve https://www.X6.com/X9/ X10 adresli internet sitesinin 17.08.2021 tarihli görünümünde yer alan videolarda hastaların tedavi öncesi ve sonrası görüntülerine yer verildiği,

https://www.X6.com/channel/ X10 adresli internet sitesinin 17.08.2021 tarihli görünümünde “Tamponsuz, Ağrısız, Doğal Estetik” şeklinde ifadelere ve “Burun Estetik Uzmanı” ibaresine yer verildiği tespit edilmiştir.

Değerlendirme/Karar: Yapılan incelemeler sonucunda; söz konusu tanıtımların sağlık alanında çalışan kuruluşun ve hekimlik mesleğini yürüten şahsın faaliyetlerine ticari bir görünüm yükleyen, talep yaratıcı ve dolayısıyla ilgili mevzuatta izin verilen bilgilendirme ve tanıtım faaliyetleri sınırını aşan nitelikte değerlendirildiği;

Diğer taraftan, ülkemiz mevzuatında uzmanlık dallarının adlarının yer aldığı 1219 sayılı Tababet ve Şuabatı San’atlarının Tarzı İcrasına Dair Kanun eki çizelgelerinde “Burun Estetik Uzmanı” gibi adlarda uzmanlık dallarının bulunmadığı, dolayısıyla şahsın Kulak Burun Boğaz Uzmanı olmasına rağmen inceleme konusu tanıtımlarda söz konusu ifadelere yer verilmesinin tüketicileri yanıltıcı olduğu değerlendirilmiş olup,

Dolayısıyla inceleme konusu tanıtımların;

– 1219 sayılı Tababet ve Şuabatı Sanatlarının Tarzı İcrasına Dair Kanun’un 24 üncü maddesi,

– Tıbbi Deontoloji Tüzüğü’nün 8, 9 ve 39 uncu maddeleri,

-Sağlık Meslek Mensupları ile Sağlık Hizmetlerinde Çalışan Diğer Meslek Mensuplarının İş ve Görev Tanımlarına Dair Yönetmelik’in 5/c maddesi,

– Ayakta Teşhis ve Tedavi Yapılan Özel Sağlık Kuruluşları Hakkında Yönetmelik’in 29 uncu maddesi,

– Uluslararası Sağlık Turizmi ve Turistin Sağlığı Hakkında Yönetmelik’in 2/a maddesi,

– Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği’nin 5/1-ğ, 7/1, 7/2, 7/3, 7/4, 7/5-b, 26 ve 32 inci maddeleri,

– 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 61 inci maddesi

hükümlerine aykırı olduğuna,

Buna göre, reklam veren Dr. K1hakkında, 6502 sayılı Kanun’un 63 üncü ve 77/12 nci maddeleri uyarınca 114.326 TL (Yüzondörtbinüçyüzyirmialtı Türk Lirası) idari para ve anılan reklamları durdurma cezaları verilmesine karar verilmiştir.

İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi'nde lisans, Çankaya Üniversitesi Kamu Hukuku Anabilim dalında Yüksek Lisans eğitimini tamamladı. Medeniyet Üniversitesi Tıp Hukuku bölümünde doktora yapmaktadır. Mesleğe Hâkim olarak başlayan TABAK, bir süre Elazığ ve Ankara'da hakimlik görevinde bulundu. En son, estetik operasyonlardan kaynaklı hukuki uyuşmazlıklara üst derece mahkemesi olarak bakan Yargıtay 15. Hukuk Dairesi'nde hakim olarak görev yapmakta iken hakimlik mesleğinden çekilerek serbest avukatlığa geçiş yaptı. Şuanda İstanbul Barosu'na kayıtlı olarak avukatlık ve arabuluculuk yapmakta, sağlık Hukuku ağırlıklı olarak avukatlık faaliyetlerini devam ettirmektedir. Detaylı Bilgi İçin Tıklayınız

Yorum yapın